MozillaZine

Sunbird don't work using Win98SE, and crash .... help pls

For discussing the Mozilla Calendar, Sunbird and Lightning projects.
capitoul

Post Posted May 30th, 2005, 12:32 pm

Hello all,

I'm using windows 98 SE (french version) and I install Sunbird (unzip the folder in program files) and when I run sunbird, the sandglass of the arrow of the mouse, seems working, and sunbrid does not start, I'm waiting a long time, but nothing is happened. after, I must "ctrl alt del" to exit, impossible, so I must reboot the PC. It may be a problem, if someone can help me I thank you very much.

Rod Whiteley

Post Posted May 31st, 2005, 12:32 am

If that happened to me, I would try changing the command that starts Sunbird to sunbird.exe -console. The console might display an error message that helps to determine the problem. Even if there is no message, closing the console might close Sunbird and avoid a reboot.

I would also try the EXE download, or the 0.2RC2 version.
Rod

capitoul

Post Posted May 31st, 2005, 1:06 pm

thank you rod for your help, in fact, it is the french version I use, but I try today the english version, and it is the same thing. So I am very afraid to do a mistake if i install using the exe download, I'm scared the install modify some system files, and the PC would out of use ....
what do you think about this ?, and where can i download the 0.2RC2 version please ?

thank you very much for your kind help :)

Rod Whiteley

Post Posted May 31st, 2005, 1:25 pm

There is no French version. One version contains all the languages. So I am confused about what you have installed.

The official 0.2 download is at: http://www.mozilla.org/projects/calenda ... nload.html

I think this one is 0.2RC2: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... 005-01-11/

I understand your fears about the EXE. In my experience it causes no harm. But then in my experience Sunbird has always worked on Windows 98.
Rod

capitoul

Post Posted June 1st, 2005, 9:55 am

thank you very much Rod, very kind help, I follow your advices, and I download all version of your links, the exe and the zip, and the RC2 , I try one by one to find one working ;)
There is a french version, and I go to the french forum but nobody reply to my message, only you ;) tks. the french is here : http://frenchmozilla.sourceforge.net/calendar/
If the english version you give me the links work, it is not a problem for me I understand a little bit english langage ;)
thank you for helping me
regards
jean-pierre

JujuLand

Post Posted June 1st, 2005, 1:19 pm

La version française n'est pas une version officielle, mais à été traduite par Jo-joba (et par moi aussi pour une version plus ancienne)

Je suis sous win98se aussi, et pas de problème particulier.

Pour une install propre, il faut installer dans un répertoire clean.

Vérifie bien que les profils et le répertoire Sunbird ont bien été supprimés. En général, les problèmes viennent de là.

Attention, avec la 0.2, les profils ne sont plus placés sous le répertoire Sunbird, mais sous application data

capitoul

Post Posted June 1st, 2005, 2:05 pm

Bonsoir,
merci beaucoup pour l'aide, donc en fait lorsque j'ai installé la version française, j'ai constaté que dans l'archive zip il y aun répertoire sunbird, donc j'ai tout simplement extrait ce répertoire vers program files. ce que je ne comprend pas c'est qu'il est mentionné installé, mais il n'y a apparament pas de setup, et c'est pour ça que je me suis permis de le mettre là.
ce qui est bizarre, tu me parles de profils qui sont placé sous application data, mais comme il n'y a pas de setup, comment il vont s'y mettre?
je te remercie pour ton aide, j'avoue que je nage complètement, mais cet agenda est tellement bien conçu et correspond à ce que je cherche, je l'ai trouvé car je suis utilisateur de mozilla.
merci encore
jean-pierre

Rod Whiteley

Post Posted June 2nd, 2005, 12:52 am

There is no setup program. The first time Sunbird starts, it normally creates a profile in Application Data. In your case Sunbird did not start, so it did not create a profile.
Rod

JujuLand

Post Posted June 2nd, 2005, 1:25 pm

As-tu essayé d'installer avec le Setup Français, plutôt qu'avec le zip.

Pour moi, il a fonctionné correctement..
Ca sera peut-être mieux

Il est

De toute façon, pour plus de sureté, supprime le répertoire sunbird existant, et vérifie bien la non existance du répertoire profiles sous application data (même si, théoriquement, il ne devrait pas exister si tu n'as pas réussi à lancer Sunbird.

A+

capitoul

Post Posted June 2nd, 2005, 2:27 pm

Hi Rod
thank you very much for your help, So Jujuland is coming very friendly to recue me ;)) I can download a exe version, I follow yours adivces (you and jujuland) as use a exe install than a zip install.
thank you very much again for you help.

Salut JujuLand,
je ne sais comment te remercier, en effet, j'ai bien téléchargé sur ton site, la version en exe, sur le site de mozilla en francçais, àa la page sunbird, seul la version zip est téléchargeable, non la version exe. j'essayerai ça lundi, et je te dirai si ça a marché.
Encore merci mille fois pour ton aide (et ton lien précieux ;))))
A+ bon week end

JujuLand

Post Posted June 2nd, 2005, 11:22 pm

Ce n'est pas mon site, mais celui de Jojoba. :)
Mail : Alain Aupeix #chez# wanadoo fr
Web: http://pagesperso-orange.fr/jujuLand/
Web: K-Meleon Extension Setup

capitoul

Post Posted June 8th, 2005, 12:12 am

Salut Jujuland,

bon méga poisse pour moi, ça marche toujours pas, par contre un collègue qui touche pas mal qui est passé m'a dit que c'est l'ordi qui est trop faible, et surtout la mémoire, c'est pour ça que ça ne marche probablement pas.
comme c'est pour me faciliter la vie dans mon boulot, chez un petit artisan, j'ai un doute qu'il mette un jour sa bécane "à la page", c'est un ordi de 1999. tant pis je m'en passerai, en tout cas je re remercie à nouveau pour ton aide.

JujuLand

Post Posted June 9th, 2005, 9:45 am

Le mien est de 98, (un P2-350) et ca tourne, ça serait bien le comble que le tien de 99 ne suffise pas.

En fait, c'est comme pour les voitures, ce qu'il faut, c'est du carburant. En clair, la mémoire est primordiale .
Moi, j'ai 384 Mo. je pense qu'avec 128, ça devrait gazer. Bien sur, si tu as 32 Mo (comme c'était le cas lorsque j'ai acheté cet ordi), ça risque certainement de coincer ...

Return to Calendar